Ghana, het vervolg..! - Reisverslag uit , van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu Ghana, het vervolg..! - Reisverslag uit , van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu

Ghana, het vervolg..!

Door: Dorianne

Blijf op de hoogte en volg Dorianne

05 Juli 2012 | ,

Ruim twee jaar terug schreef ik in mijn laatste blog:
‘… ik ga Ghana, en in het bijzonder Ho, zeker missen. Na 3,5 maand heb ik hier me plekje wel gevonden. Er is nog genoeg te zien en te doen, dus wie weet kom ik ooit terug om te zien hoe het gaat met alles en iedereen.’
Dat laatste gaat nu gebeuren!

Over een maand stap ik samen met mijn goede vriendin en studiegenoot Myrna op het vliegtuig naar Ghana. Samen gaan we stage lopen bij Operation Hand in Hand. Een geweldig project waar gehandicapte kinderen en jongeren worden opgevangen. Het werk dat we daar gaan doen zal bestaan uit het begeleiden van de dagelijkse bezigheden, helpen bij de fysiotherapie en het aanpassen of maken van hulpmiddelen. Hopelijk kan ik dit keer, met 2 jaar bewegingstechnologie achter de rug, een echte bijdrage leveren.
Meer informatie over het project en zijn bewoners kun je vinden op http://www.operationhandinhand.nl/. Hier wordt ook ongeveer iedere 10 dagen en blog geplaatst die zeker de moeite waard is!

Het werk is allemaal op vrijwillige basis en ik probeer zoveel mogelijk zelf de kosten te dragen. Maar als arme student valt dat niet mee, alleen de reis- en verblijfkosten bedragen al meer dan € 1500,- . Daar bovenop komen de kosten voor materialen die we nodig hebben voor het maken of aanpassen van hulpmiddelen.
Het is niet makkelijk om geld te vragen, maar voor dit goede doel wil ik toch een oproep doen om een kleine bijdrage te geven. Naast het hartstikke mooie doel dat je dan steunt, breng ik als dank ook een klein kadootje voor je mee uit Ghana! Je kunt de bijdragen storten op banknummer 9360720 tav TAD Klop. Alvast enorm bedankt!!

Myrna en ik kijken in ieder geval ontzettend uit naar deze stage en de reis die we eraan vast zullen plakken. Ik kan eigenlijk niet wachten tot 5 augustus..
Mijn belevenissen zal ik natuurlijk weer proberen bij te houden op deze blog!

Liefs, Dorianne




  • 05 Juli 2012 - 07:34

    Marleen:

    Ha Do!
    Leuk dat er een vervolg komt en dat je weblog nieuw leven wordt ingeblazen. Ik kijk nu al uit naar je leuke blogs. Heel veel succes met de voorbereidingen! xMleen

  • 08 Juli 2012 - 14:31

    Suzanne:

    Ha Dorianne,

    Veel plezier in Ghana en het vervolg van je avontuur!

    Geniet ervan en ik kijk uit naar je verhalen.

    Groetjes Suzanne (zus van Kristel)

    p.s. sponsorbijdrage is overgemaakt. Ik ben benieuwd naar alle mogelijkheden daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorianne

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 35243

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Moskou - Vietnam by train

05 Augustus 2012 - 17 November 2012

Stage bij Operation Hand in Hand

12 December 2009 - 28 Maart 2010

Ghana!

Landen bezocht: