Uitgaan, Accra en Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu Uitgaan, Accra en Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu

Uitgaan, Accra en Ho

Door: Dorianne

Blijf op de hoogte en volg Dorianne

30 Januari 2010 | Ghana, Ho

Hoi allemaal!

Alles goed in Nederland, behalve dat het alweeeer gesneeuwd heeft?

Donderdag avond hadden we een afscheidsfeestje, omdat het Filips en Noriko's laatste nacht in Ho was. Eric zou ons thuis ophalen om 19.00 uur, dat werdt natuurlijk 20.30 uur. Kon er wel om lachen, typisch Eric. Op het feest waren bijna alle vrijwilligers, erg gezellig. Er werd opnieuw een vuurtje gestookt, dit keer met acht autobanden. Verre van gezond en koelt het buiten eindelijk af, ga je hitte veroorzaken.. Mjah het houdt je bezig tussen het drinken door:P Op de terug weg ging Eric op het ritme van de muziek rijden, gelukkig is er in de avond weinig tot geen verkeer in Ho, anders hadden we misschien wat minder hard gelachen.

Vrijdag was er een feest van Projects Abroad in Accra. Na opnieuw een uur (of was het anderhalf uur?)op Eric gewacht te hebben konden we eindelijk vertrekken. Er zaten maar twee andere mensen in de tro, omdat we met zoveel vrijwilligers waren. Normaal moet je in Accra nog een andere tro nemen, maar nu kon de eerste tro ons zelfs voor de deur afzetten, heel makkelijk!
Het feest begon met een quiz en spelletjes als stoelendans.. Beetje kinderachtig, dus begreep ook wel waarom er niet zo veel vrijwilligers waren. Al het personeel wordt ook uitgenodigd en dat aantal was groter dan het aantal vrijwilligers.. De muziek was te hard en we moesten heel lang op het eten wachten, waardoor iedereen op het einde nogal verveeld was.
Om het toch een leuke avond te maken zijn we uitgeweest in twee cafe's dicht bij het hoofdkantoor. Opnieuw erg gezellig en toen ook met vrijwilligers uit andere steden gepraat, want op het oorspronkelijke feest blijft iedereen in groepjes hangen.
Er kwamen die avond geen vrijwilligers aan die op het kantoor moesten slapen, dus sliepen wij daar. Ze zouden het hek sluiten om 00.00 uur, maar Eric beweerde dat we er later nog wel in zouden komen. Dus uiteindelijk werd het weer laat, rond 01.30 uur denk ik. De jongens sliepen in een hotel, maar brachten ons eerst heel netjes naar het kantoor toe (dus mam, maak je nergens druk om).

De volgende ochtend begonnen ze al rond 06.00 uur met het schoonmaken van de badkamer op de gang, een goede nachtrust zat er niet in.. Besloten om op tijd terug te gaan naar Ho, maar wat een hel om een goede tro te vinden, uiteindelijk heeft het een uur gekost. Vervolgens is er in heel Accra langzaam rijdend verkeer, alsof je je in Nederland in de spits bevindt. Kon niet wachten tot we weer terug zouden zijn in Ho. Vergeleken met Accra heel rustig, maar een stuk overzichtelijker en schoner (in Accra stinkt het soms echt heel erg en overal ligt afval).
Eenmaal terug in Ho bij The White House een heerlijke pizza (dit keer zonder kaas) gegeten en nu even lekker lang internetten.

Morgen speelt Ghana in de finale van de Africa Cup tegen Egypte. Hoop dat ze winnen. Egypte heeft al drie keer op rij gewonnen en als Ghana wint gaat vast iedereen feestvieren!

Geen foto's, die volgen een andere keer.
Fijn weekend nog!

• 31 Januari 2010 - 12:23

Oom Hans:

Hallo Dorianne, ik zie dat je het goed naar de zin hebt en veel meemaakt. Hele belevenis lijkt me zo. We zitten hier inderdaad nog volop in de sneeuw (al een maand lang), kun je niet wat warmte hier naar toe sturen?? Hier gaat alles zijn gangetje. Het overplaatsen van oma naar Gendt is voor iedereen niet gemakkelijk, maar daar is geen andere keuze meer mogelijk. Zal wel wennen.

Wens jou nog een goed verblijf in Ghana en ik hoop dat we al je foto's nog een keer mogen zien in Huissen.

Tante Rie en oom Hans

• 31 Januari 2010 - 18:53

Klop Uut Ee:

Hoi Door,

Doet Tante Nel en mij deugd jou zo keurig in de jurk te zien. En ook zo keurig van lengte en hoog gesloten: zeeg meidje!
    Doet ons nog meer deugd dat je allerlei dingen onedrneemt daar en zo ook van alles beleeft. We volgen je op de voet.

Groet van ons uut Ee

• 01 Februari 2010 - 13:15

Lotte:

Lieve Do, Na de afgelopen week erg weinig tijd gehad te hebben, ben ik nu weer helemaal bij gelezen. Ik sta nog steeds te kijken van je mooie foto's en je leuke verhalen:D... succes nog de laatste 40 dagen!! Mis je wel hier hoor;)
    xx Lotte

• 01 Februari 2010 - 19:16

Maaike:

Beetje jammer dat ze verloren hebben... Ga je nog spannende dingen doen deze week?
    Kusss

• 02 Februari 2010 - 12:24

Marleen:

Zo, wezen stappen:P. Heeft Ghana gewonnen van Egypte?
    xx