Uitzicht, rare mannen en leuke familie - Reisverslag uit Ho, Ghana van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu Uitzicht, rare mannen en leuke familie - Reisverslag uit Ho, Ghana van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu

Uitzicht, rare mannen en leuke familie

Door: Dorianne

Blijf op de hoogte en volg Dorianne

21 December 2009 | Ghana, Ho

Hoi allemaal!

De meeting met de andere vrijwilligers was gezellig. 3 zijn er al een maand en 3 zijn er nieuw. Morgen is er een feest van Projects Abroad in Accra (de hoofdstad) waar ik heen ga met een aantal van de vrijwilligers, hopelijk leren we elkaar dan beter kennen.

Ben een paar dagen terug met mijn gastmoeder kleren wezen kopen. Ze zijn 2e hands en lagen op een veranda uitgestald in stapels. Het was een huis vlak achter dat van ons, terwijl ik niet eens wist dat daar nog meer huizen stonden.. Uiteindelijk had ik voor 11 euro 2 rokken (ja mam, je leest het goed), een shirtje (H&M) en een wat langere blouse. Waar ik het laatste mee moet combineren weet ik eigenlijk niet, maar Rejoice vond het wel wat.

De kleding voorschriften zijn hier nogal anders dan in Nederland. Vrouwen horen zowel hun knieen als hun schouders te bedekken.. (hoezo lekker bruin worden?) Een echte korte broek heb ik nog niet gedragen, wel eentje die net boven mijn knieen komt, dat schijnt nog net te kunnen. Hempjes draag ik alleen thuis, want mijn gastmoeder draagt ze zelf ook. Vandaag ben ik voor het eerst verbrand (op mijn voeten, dus ik heb nu een mooie afdruk van mijn slippers:P).

Zaterdag met me broertjes naar het internet cafe geweest waar ze een mailtje naar me moeder gingen sturen:) John (mijn gastvader) haalde ons op en nam ons mee naar de kapper, want de jongens moesten geknipt worden. De kapper was ook een vriend van hun en wilde mij een keer de stad laten zien. Verwachtte niet dat hij het ook echt zou doen, maar zondag stond hij toch echt voor de deur.

Hij heet Lopez en vertelde dat hij een soort van profeet was (met een Bob Marley uiterlijk, ongeveer 40 jaar). Hij nam me mee naar een vriend van hem, die ook profeet was. Beide zeiden van God door te krijgen dat ze mij welkom moesten heten:S Oke dan.. Door ja te knikken en oke te zeggen bij alles wat ze zeiden, had ik het uiteindelijk helemaal bij ze gemaakt.
Vervolgens nam Lopez me mee naar de top van een berg om me een geweldig uitzicht van de stad te laten zien. (Foto's volgen later, ik ben mijn camera vergeten.) Langzaam aan begon het donker te worden en ik vroeg of de taxi was blijven wachten. Nee, maar hij zou terug komen. Uiteraard deed deze dat niet. Dus hebben we in het donker die hele berg afgelopen.. Op de top had Lopez al verteld dat het zijn droom was om met een blanke vrouw te trouwen (dus..?), maar dat ik daar niets achter moest zoeken. Maar toen we in het donker die berg af liepen, kwam het er toch uit: I really like you, maybe we could marry sometime? Nou nee dus. Arme Lopez voelde zicht vervolgens nogal opgelaten en heeft heel vaak sorry gezegt. Dus het is hem vergeven. Al moet ik zeggen me niet helemaal meer op me gemak te voelen op die berg zonder verlichting en weinig bebouwing..

Langzaam aan weet ik mijn weg te vinden in Ho, dus dat is wel fijn. Ga nu gauw op jacht voor wat kerscadeaus, voor het donker wordt.

Iedereen hele fijne kerstdagen! en tot de volgende blog,
Dorianne

  • 21 December 2009 - 16:50

    Noor:

    Hoi Do!

    Was even vergeten hoe gaaf het is om je slippers te kunnen zien op je voeten =) Wel jammer dat je schouders en knieën bedekt moeten zijn..

    Grappig dat je die kinderen als je broertjes ziet ;) hihi

    Ooo, mag ik op de bruiloft komen? Haha, wat een geniaal verhaal!

    Kus

  • 21 December 2009 - 18:20

    Mleen:

    Do, OMG dat je met hem mee bent gegaan! Niet meer van zulke rare acties ondernemen. Je laat me goed schrikken vanaf hier!
    Gelukkig liep het allemaal nog goed af... Was je niet bang toen het donker werd en de taxi maar niet kwam?

    Wel jammer dat je geen korte broeken mag dragen. En een aparte manier van winkelen daar;). Do, jij en rokken? Laat daar eens een foto van zien:P

    Het beste:D!

  • 21 December 2009 - 21:12

    Mloes:

    Hee Do:),
    Fijn dat je al een beetje gewend bent daar!
    En ja, je nodigt ons toch wel uit voor de bruiloft hè;).
    Nee, kan me goed voorstellen dat je je niet helemaal meer op je gemak voelde.
    Veel plezier op het feest morgen! Je moet ons wel even laten weten hoe het was hoor;)

    Liefs

  • 21 December 2009 - 21:44

    Sil:

    Hee Do
    doe je goed nu al mannen achter je aan! =] maargoed..:P
    verder klinkt het allemaal leuk toch?

    heel veel plezier!!!
    dikke kussen! =]

  • 22 December 2009 - 12:44

    Maaike:

    Dorianne!
    De volgende keer verwacht ik wel een langere mail. Dat begrijp je natuurlijk wel. Een beetje weinig tijd aan je allerliefste zusje besteden, tss. Anders blijf maar daar hoor! ;P
    Neee, maar ik wil wel foto's. Hoe is het in Acra? Leuke party? Ik ga zo de vakantie bespreken, we gaan met z'n 6e. (Niet Stephanie zoals mama mailde maar Tessa!) En de tussentijdsetoets ging niet door, te glad. Ik moet zeggen dat ik nu wel heel goed ben in inparkeren met sneeuw.
    Als het goed is komt het tweede deel van de Millennium-serie in de bios. Dan zal ik mam meenemen, maak jij even geld over? (A)

    Mis je!
    xxxxx

  • 22 December 2009 - 18:31

    Bas:

    Whaha, goed bezig :D Wel handig een kapper als echtgenoot..

    Veel succes nog ;)

    Fijne kerst
    X

  • 24 December 2009 - 21:22

    Jan Bruyn:

    hoi dorianne,

    leuk om je reisverhalen te lezen. gaat geloof ik wel prima. hierbij even een reactie op je kerstgroet in de laatste zin: ook jij fijne dagen gewenst, mede namens hanna! tot ziens.

  • 31 December 2009 - 17:07

    Lotte:

    Heej Meid, Niet teveel met mannen meegaan he?:P wel grappig, maar je moet wel uitkijken hoor;) maar dat doe je vast wel.. het is hier maar erg koud... nogsteeds.. mja.. geniet ervan;)
    kus

  • 13 Januari 2010 - 12:47

    Esmee:

    Waaaah!!!!! Wel een beetje spooky hoor. Kijk je wel uit!!! Jij zult je ook wel opgelaten gevoeld hebben...
    Ik ben wel blij dat je hem afgewezen hebt trouwens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorianne

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 35230

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Moskou - Vietnam by train

05 Augustus 2012 - 17 November 2012

Stage bij Operation Hand in Hand

12 December 2009 - 28 Maart 2010

Ghana!

Landen bezocht: