Do is in Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu Do is in Ho - Reisverslag uit Ho, Ghana van Dorianne Klop - WaarBenJij.nu

Do is in Ho

Door: Dorianne

Blijf op de hoogte en volg Dorianne

16 December 2009 | Ghana, Ho

Hoi allemaal!

Hier dan mijn eerste bericht uit het warme en vochtige Ghana.
De reis is goed verlopen. Ik werd van het vliegveld in Accra opgehaald door Nyame, die heette me welkom en bracht me naar het hoofdkantoor waar ik de eerste nacht doorbracht. De volgende ochtend werd ik om half 6 gewekt om rond kwart over 6 samen met Paul (hij werkt ook voor Projects Abroad) richting Ho te vertrekken. In de bus moesten we eerst wachten tot die vol zat. Vervolgens een mooie rit door Ghana gehad van ongeveer 2,5/3 uur. Veel gezien, armoede maar ook dikke villa's.

In Ho werd ik naar mijn gastgezin gebracht. Het was allemaal wat anders dan in mijn beschrijving stond en aangezien de regio-coordinator van Projects Abroad er ook was heb ik gevraagd of alles klopte. Bleek ik inderdaad verkeerd te zitten en werd vervolgens naar het juiste gastgezin gebracht.

Rejoice is een beetje lui, maar wel aardig. (2 dagen terug kreeg ik de bonen en gefrituurde banaan in olie niet helemaal op en sindsdien heeft ze westers voor me gekookt (friet met sla en pasta:D). Haar man John en de kinderen zijn heel aardig. De jongste (Emmanuel, 1 jaar) was eerst bang voor de knuffel die ik had meegebracht, maar nu danst hij er al mee. Michael en Prince (7 en 10) houden van tekenen en slingers maken (dus Lotte je schetsblok is al voor de helft leeg..) Mijn kamer is best groot en de badkamer netjes, heb een gewone wc (al is het zonder bril) en een bad met douche.

Gister voor het eerst gewerkt op Lemgo Memorial Pre-school. Er zijn kinderen van een half jaar tot 5 jaar die mij over het algemeen wel interressant vinden. Helemaal niet erg, maar als het 32 graden is en er 6 kinderen tegen je aanhangen wordt het soms wel heel warm;) Er wordt veel gezongen en ze leren Engels en dingen als vormen. Tot nu toe is het erg vermoeiend zo'n dag op school, maar ik wen er vast aan.

Vandaag voor de eerste keer alleen naar de stad gegaan om deze blog te schrijven. Vanavond is er een meeting van Projects Abroad met alle vrijwilligers, hopelijk wordt het gezellig!
Ik zal proberen wat foto's te plaatsen en als het niet lukt volgens ze vast later!

Liefs, Do

Ps. Noor, ze hebben hier gewoon Heinz Ketchup (voor bij de friet), dus het is maar goed dat ik die niet heb meengenomen;)

  • 16 December 2009 - 18:13

    Maaike:

    Dorianne!
    gefrituurde banaan? Klinkt als chinees ;p. Hoe was de meeting? En kun je trouwens op hyves? Mama heeft al allemaal dingen voor je gekocht, nu nog op sturen...
    Als het goed is gaat het hier vannacht sneeuwen, toch wat anders dan die 32 graden. Niet te bruin worden he! Maaarr, gala in de sneeuw heeft natuurlijk ook wel wat. Ik mail je de foto's wel!
    Mis je, kuss

  • 16 December 2009 - 18:14

    Maaike:

    En trouwens, we kregen geen loon, grrrrrrrrrr.

  • 16 December 2009 - 20:03

    Mleen:

    Hey Do,

    echt leuk om een blog van je te lezen!;) Wel apart dat je eerst in het verkeerde gastgezin terecht kwam, maar gelukkig kwam het allemaal goed! Gefrituurde banaan lijkt me ook niet zo geweldig, maar friet met sla klinkt goed! Je slaapkamer ziet er netjes uit. En maar liefst 32 graden, wij zitten hier in de sneeuw vanaf morgen. Het gaat je goed!
    xx

  • 16 December 2009 - 20:14

    Kristel Van Den Acker:

    Hee Do,
    Ik ga 18 januari naar Ghana via Projects Abroad en kom ook in Ho te zitten. Super leuk om je eerste verhaal te lezen. Ik kom ook op een schooltje te werken, maar volgens mij wel een andere dan dat jij werkt. Veel plezier daar en het lijkt me leuk om je daar te ontmoeten.

    Groetjes kristel

  • 18 December 2009 - 07:46

    Noor:

    Hey Do :D

    Leuk dat je een bericht gepost hebt. Ik ben blij dat de reis en alles goed is gegaan!
    Werk ze ;) en geniet ervan.

    x Noor

  • 18 December 2009 - 23:51

    Nicky:

    heej do:D
    tis me eindelijk gelukt om de blog te vinden.
    blijk weer lekker handig te zijn:P
    Maar je hebt je tot nu toe goed kunnen redden zie ik? Nog veel geprofiteerd van onze Hollandse producten? Of heeft het Ghana niet gehaald, omdat het te zwaar werd:P?
    En de mooie brieven netjes in het vliegtuig gelese of kon je de dag na ons afscheid je al niet inhoude:)
    Kheb op hyves ook gekrabbelt, maar daar zal je wel wat minder op kijke nu..
    Natuurlijk heb je ook even druk om aan alles te wenne.
    Nu zit je waarschijnlijk wel lekker in de warmte:S Bij ons is het al flink koud aant worden, maar wel sneeuw:D:D:D Kben nu gelukkig weekje vrij dus kan er optimaal van geniete. Alleen nog wel beetje leren, maar komt wel goed:P

    Maar volgende week ook alweer kerstmis. Khoop dat je daar ook leuke kerstdagen hebt met lekker warm weer. Kwens je in iedergeval fijne feestdage;) en gelukkig nieuwjaar. Maar misschien spreek ik je daarvoor nog wel;)

    ben benieuwd na hoe het verhaal verder gaat en blijf er van geniete, want voor je het weet is het alweer voorbij

    grtz nicky

  • 19 December 2009 - 18:11

    Lotte:

    Heej Do,
    Wat tof klinkt het allemaal... Super lief van die mensen dat ze voor jou anders gaan koken!! Het is hier vandaag niet boven de -4 graden geweest:P dus dat is... uhm... 36 graden verschil met jou... Dusss:P lekker koud hier.. Ik merk wel dat je het naar je zin hebt en je schetsblok goed van pas komt! succes weer verder!:D
    xx Lotte en veel Liefs!

  • 20 December 2009 - 13:48

    Mloes:

    Hee Do,

    Wat fijn om te horen dat alles (uiteindelijk) goed is gegaan! Het gastgezin klinkt aardig en 32 graden is ook niet verkeerd!
    Volgens mij is er hier nog nooit zoveel sneeuw gevallen:). Ik wilde net met Stijn en Jolien een sneeuwpop bouwen, maar dat lukte helaas niet helemaal:P.
    De weg naar school ziet er avontuurlijk uit! Is het ver lopen? Ben je al wat meer gewend aan de school? En hoe was de meeting met de andere vrijwilligers? Wat heb je dit weekend gedaan?
    Kortom, ik ben benieuwd naar een nieuw bericht;) haha.Veel plezier daar!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorianne

Actief sinds 10 Dec. 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 35228

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Moskou - Vietnam by train

05 Augustus 2012 - 17 November 2012

Stage bij Operation Hand in Hand

12 December 2009 - 28 Maart 2010

Ghana!

Landen bezocht: